Välkommen...

Välkomna hit till vår Mulleblogg.
Här skriver vi för att mullebarnens föräldrar ska kunna läsa vad vi gjort (inte alltid barnen är så talföra).
Här skriver vi för att andra mulleledare ska kunna få inspiration till sina träffar.
Här skriver vi för att andra som är intresserade ska kunna få reda på vad vi gör, kanske är någon sugen på att börja i vår eller någon annan Mullegrupp, men vill först veta vad man kan förvänta sig.

måndag 26 maj 2014

Mulles brev och knivregler



Hej alla Mullebarn, nej jag menar strövare!

Jag vet ju att ni inatt har blivit Strövare! Hur känns det?
Nu när ni är strövare kommer inte vi att träffas så många gånger till. Men jag vill bara säga att jag tycker att det varit jättekul att få träffa er, få se er Mulleplats, få leka med er, få lära mig saker av er.
Ni är härliga barn, kom alltid ihåg det!

Nu när ni är strövare vet jag att ni ska få göra så många spännande saker.
Jag vet att ni ska få paddla kanot, vandra, cykla, elda, laga mat ute, tälja med knivar och massor av andra spännande saker.

Att använda knivar är roligt, med det kan också vara farligt om man inte är försiktig. Jag skickar med en liten lista med vad man måste tänka på när man har kniv. Läs den noga och tänk alltid på vad det står på den, så kommer ni att ha jättekul.

Jag vill också lära er en strövarsång!

Nu ska vi ut på upptäcktsfärd,
ja vi ska ut och ströva.
Och hälsa på små djuren där,
för det kan de behöva.
Vi ser på småkryp, fåglar, bär
och allting fint som växer här.
Vi lyssnaråluktaråtittarålär
För strövare vi alla är.

Kramar från MULLE




Knivregler, Strövarna


  • ·      Sitt alltid med ryggen mot ett träd när du ska tälja.
  • ·      Sätt dig ner innan du tar ut kniven ur fodralet.
  • ·      Sitt med ben och knän brett isär.
  • ·      Tälj alltid ifrån dig!
  • ·      Lägg tillbaka kniven i fodralet innan du reser dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar